Tuesday, March 29, 2005

GEMPA BUMI

Semalam kira-kira kul 12.09 malam, dunia dikejutkan sekali lagi ngan kejadian gempa bumi kuat berukuran 8.2 skala Richter di laut utara Sumatera menggegarkan pulau itu serta Semenanjung Malaysia selain kawasan pantai Sri Lanka, selatan India, Singapura dan pantai Thailand. Kuat tuh...kurang 0.8 skala Ritcher dari gempa bumi yang melanda Acheh....Gempa bumi yang melanda semalam berpotensi menghasilkan ombak tsunami yang mengerunkan.....
.
Hai....dunia dah semakin tua...banyak sudah petanda-petanda kiamat yang berlaku dan gempa bumi dah hanya salah satu daripada petanda tersebut....
  • Daripada Abu Hurairah r.a, Rasulullah SAW bersabda: "Tidak akan datang hari qiamat sehinggalah berlakunya banyak gempa bumi" (Hadis Riwayat Bukhari).
  • Rasulullah SAW bersabda: "Sebelum berlaku hari qiamat, akan terdapatnya kematian yang amat menakutkan dan kemudian itu berlakulah tahun-tahun gempa bumi" (Hadis Riwayat Ahmad)

Takutnyerrrr........ Kalau ikut hadis diatas, kita skrang tengah melalui tahun-tahun gempa bumi....

Jantungku berdebar-debar bagai dipam-pam....Bersediakah kita mengadapi pencipta kita dengan amalan-amalan kita yang tak seberapa ini????

0 Comments:

Post a Comment

<< Home