Thursday, April 14, 2005

Pada pendapat aku laa.....

Semalam aku dah khatamkan baca buku Rahsia Perindu....kali ni aku ambik mase lame sket nak baca buku nih....Kali nie aku cam disiplin sket laa..'tak baca skip-skip'.....My opinion? Camne nak cakap ekk.....BEST....GEMPAQ....KREATIF ngan segala yang sewaktu ngannyer....nak ulas novel nie pun tak tau nak start dari mane...camne...tapi cam aku kate kat atas tu laa...BEST..GEMPAQ...KREATIF ngan segala yang sewaktu dengannyer laaa...
.
Mula-mula aku baca novel nih kat opis...lepas waktu keje..mase tuh org sume dah balik....lepas tu tetiba rase gerun semacam...macam aku rasa ade orang perhati aku mase baca buku nih...realiti ? fantasi?...Aku bab-bab ni lemah semangat sket....nak layan citer hantu...jangan haraplaa...ini pun kire bonus sebab boleh tahan baca buku psycho thriller Rahsia Perindu nih...Bile dah rase gerun semacam tuh...terus tak jadi baca buku nih kat opis...citer nie memang bagi org pikir...bukan citer santai-santai...sarat ngan info pasal sakit jiwa, mahkahmah etc. sampai termimpi-mimpu jugak laa aku....
.
Yang pasal para terakhir sinopsis citer nig yang kata citer nih sarat ngan kisah percintaan suami isteri yang meruntun perasaan...actually this para is referring to MARIA and HARIS....kire tunggak utama laa jugak dalam citer nih.....so memang relevan laa diorg letak para nih kat sinopsis.
.
Bile aku tanye kekawan yang dah baca novel nih...kekawan aku nih semuanya tak tau nak describe feelings yang sebenor-benornyer bile diorang baca buku nih....tapi memang confirm yang keluar dari mulut kekawan aku...novel nih memang 'FUHHHH' and 'GEMPAK'.
.
So kepada kekawan yang lain yang nak baca buku yang lain dari lain...dipersilakanlah membaca buku nih....tapi jangan fikir-fikirkan sangat pasal citer nih lepas habis baca kerana mungkin apa yang korang ingatkan FANTASI tuh mungkin adalah REALITI.
.
SHUTDOWN (Khamis, 14 April 2005)

2 Comments:

At 12:32 PM, Anonymous Anonymous said...

Mula2 saya baca Rahsia Perindu, saya agak mungkin ada mirip2 novel
penulisnya sebelum ini (identiti Ramlee Awang Murshid) tetapi yang berbeza adalah feeling dan skop ilmu yang diketengahkan. Zaman pengajian saya dahulu saya juga ada mengikuti subjek psikologi dan kira dari sini saya melihat pengadaptasian ilmu oleh penulis.
saya amat mengalu-alukan penulis mempelbagaikan segmen ilmu dalam novel2 yang seterusnya.
secara umumnya novel ini tidak merugikan dan amat teliti.

 
At 12:21 PM, Blogger Nadya said...

Setuju.....anonymous

 

Post a Comment

<< Home